Rescatar un somriure enmig del conflicte

“Cal visualitzar els menors com el que són i no com a objecte i part del conflicte”

FSC gestiona un total de set Serveis Tècnics de Punts de Trobada (STPT), quatre que depenen del Govern Balear (a Palma de Mallorca, Inca, Eivissa i Menorca), i uns altres tres de titularitat del Departament de Benestar Social i Família de la Generalitat de Catalunya (un a Barcelona, un al Prat de Llobregat i un altre a Lleida).

Donada la necessitat de crear un marc d’intervenció unificat, amb un discurs comú, però sobretot garantint la major qualitat possible a les intervencions amb les famílies, les coordinadores dels diferents STPT han iniciat una sèrie de reunions per consensuar actuacions que després traslladaran i seguiran treballant amb els seus respectius equips.

Les funcions dels STPT estan encaminades a aconseguir que l’impacte de la separació o divorci recaigui el menys possible en els menors, ajudant els pares i mares quan ho necessitin i, per tant, els menors, a sentir-se ben atesos, protegits i estimats. Alhora, es va configurant la seva nova situació familiar, on és important no descuidar en cap moment el benestar dels fills i filles d’aquestes relacions trencades i conflictives.

Algunes de les conclusions d’aquestes coordinacions, parteixen de la necessitat de preservar els infants dels conflictes familiars sorgits abans, durant i després de la separació dels seus pares i mares; on les intervencions dels equips professionals han d’anar dirigides a promoure les responsabilitats personals, en concret les responsabilitats maternes i paternes. Per poder rescatar un somriure enmig del conflicte, cal visualitzar els menors com el que són i no com a objecte i part del conflicte.

Aquells pares i mares que no siguin capaços de traslladar la seva mirada a les necessitats dels més petits, tindran greus dificultats en el restabliment dels vincles afectius i les relacions sanes i normalitzades amb els seus fills i filles, segons també aquestes conclusions.

Per això, des dels STPT d’FSC, les línies d’actuació i d’intervenció no només van dirigides a donar compliment als règims de visites, ni a trencar o suavitzar les dinàmiques familiars conflictives. D´altra banda, aquestes línies pretenen donar un pas més enllà contribuint a la facilitació d’habilitats i capacitats paternes i maternes positives, per promoure el canvi de la situació, i començar a veure, entendre i viure les relacions paterno-materno filials de forma sana, positiva i segura per als menors.

Entradas recientes

El valor del voluntariado en la recuperación y el bienestar de mujeres víctimas de violencia de género y adicciones

Ante todo, quiero agradecer la oportunidad de participar como voluntaria en los Pisos de acogida…

2 días hace

“La musicoterapia permite trabajar aspectos profundos con mujeres, sin necesidad de verbalizar constantemente experiencias dolorosas”

Marie Laure Rodríguez Quiroga es musicoterapeuta, trabajadora social, e investigadora especializada en violencia machista y…

2 días hace

Una jornada de cultura y convivencia en la Colonia Güell reúne a residentes de las Viviendas con Servicios para Personas Mayores de FSC en Barcelona

Las personas usuarias de las Viviendas con Servicios para Personas Mayores del Ayuntamiento de Barcelona, gestionadas…

2 días hace

El Proyecto Malva de FSC incide en las adicciones masculinas desde la perspectiva de género en su campaña 2026

El Proyecto Malva de la Fundación Salud y Comunidad (FSC), ha hecho pública su campaña…

2 días hace

FSC incide en romper el estigma y garantizar la inserción sociolaboral de personas con adicciones en una jornada en Palma de Mallorca

Nuestra compañera Sandra Tatay, directora del Servicio de Inserción Sociolaboral de la Fundación Salud y…

5 días hace

“La Crisàlide” (FSC): aprendizaje profesional y personal en adicciones desde la mirada de una estudiante de prácticas

La psicóloga ecuatoriana Karina T. Proaño, especializada en el ámbito de las adicciones, y actualmente…

5 días hace