L’Institut Balear de la Dona atorga a FSC la gestió del Servei 24 hores per a dones víctimes de la violència de gènere

L’Institut Balear de la Dona (IBD) ha atorgat a la Fundació Salut i Comunitat (FSC) la gestió del Servei d’atenció social i d’acompanyament 24 hores a les dones que pateixen violència de gènere a Mallorca, Menorca, Eivissa i Formentera. L’experiència acumulada d’FSC en la gestió de serveis vinculats a l’atenció i orientació a dones i les seves famílies en situació de violència masclista, ha fet que l’IBD confiés en la nostra entitat per gestionar aquest servei.

Leer noticia en castellano

La finalitat del servei és oferir atenció especialitzada les 24 hores del dia a les dones víctimes de violència de gènere, al seu entorn, així com als professionals i serveis que atenen aquestes dones, en coordinació amb el Centre d’Informació de la Dona. També, donar una resposta immediata a les demandes en matèria de violència de gènere, per tal de cobrir les necessitats d’informació, assessorament i suport, a les dones que la pateixen.

El servei dóna resposta telefònica i realitza acompanyaments presencials a les dones que pateixen violència de gènere i al seu entorn i activa els mecanismes i els recursos que siguin necessaris en cada cas. A més, dóna informació i formació a professionals i serveis que atenen aquestes dones.

D’entre els objectius específics destaquen:

  • Homogeneïtzar l’atenció a les dones en situació d’emergència social per situacions de violència.
  • Complementar els professionals dels diferents serveis que es troben en situacions d’emergència i necessiten la intervenció d’un servei especialitzat en violència de gènere.
  • Disposar de dades estadístiques per aportar a l’anàlisi de la situació de la violència de gènere a les Illes Balears.

Les persones beneficiàries d’aquest servei són dones de qualsevol nacionalitat que siguin víctimes de violència de gènere, les seves filles i fills i altres persones familiars dependents que estiguin a càrrec seu i que, per manca de suport familiar o amics, no disposin del suport emocional i presencial que la dona necessiti.

Entradas recientes

La Fundación Salud y Comunidad se une a la Red Española de Empresas Saludables

Nuestra entidad se ha incorporado a la Red Española de Empresas Saludables (REES) tras su…

5 días hace

“Conecta y Actúa”: más de 20 años fortaleciendo las competencias parentales y construyendo una nueva mirada sobre la prevención familiar

Desde 2003, “Conecta y Actúa” desarrolla una propuesta de prevención familiar dirigida a padres y…

5 días hace

El “Centro de Día Crisàlide” de FSC amplía su modelo terapéutico incorporando la dimensión corporal

Durante 2026, el “Centro de Día Crisàlide” de la Fundación Salud y Comunidad (FSC), ha…

5 días hace

Más allá de los números: balance y resultados del proyecto “En Plenas Facultades” de FSC (curso 2025–2026)

Hacer balance es la mejor oportunidad para reconocer lo conseguido y poner en valor todo…

5 días hace

La Fundación Salud y Comunidad impulsa nuevas oportunidades de inserción laboral con el Programa MAIS en L’Hospitalet de Llobregat

El Servicio de Inserción Sociolaboral de la Fundación Salud y Comunidad (FSC) participa en el…

5 días hace

La Red Género, Drogas y Adicciones cierra el curso 2025-2026 reforzando su trabajo en red y su impacto en sensibilización

Entre las iniciativas más relevantes, destaca la celebración de la IX Jornada anual, celebrada en…

2 meses hace